Zmiany, jakie zauważamy w funkcjonowaniu Poczty Polskiej, wpływają przede wszystkim na poprawę konkurencyjności przedsiębiorstwa szczególnie w sektorze e-commerce. Monopolista zapowiedział uruchomienie kolejnej usługi, jaką jest Międzynarodowa Przesyłka Paletowa. Umożliwi ona przewóz drogowy towarów z wykorzystaniem  drobnicowej sieci logistycznej analogicznie jak to się ma w obrocie krajowym.

Usługa dostępna jest dla klientów od 1 lutego 2019 umożliwia wysyłkę palet z Polski na teren Europy, ale również w drugą stronę. Poza tym przewoźnik gwarantuje również transport między poszczególnymi krajami nawet z pominięciem naszego kraju. W chwili obecnej Poczta Polska realizuje już tę usługę na terenie Niemiec, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii, Holandii oraz w innych państwach na mocy stałych umów a także jednorazowych zleceń. Przede wszystkim otwarcie się na rynki zachodnie pozwoli budować konkurencyjność marki. Usługa umożliwia przesyłanie artykułów przemysłowych, które mieszczą się w ilości do 6 miejsc paletowych. To doskonałe rozwiązanie dla wszystkich przedsiębiorców, którzy współpracują z partnerami zagranicznymi i dzięki ofercie Poczty Polskiej mogą korzystać ze sprawdzonych i kompleksowych rozwiązań, które są konkurencyjne na rynku przewoźników. Specjaliści szacują, że usługa przyciągnie nowych klientów, a obecnym pomoże zwiększyć zakres współpracy. Przede wszystkim Międzynarodowa Przesyłka Paletowa pozwoli obniżyć koszty, da dostęp do nowoczesnych i sprawdzonych narzędzi  takich jak na przykład śledzenie przesyłki i umożliwi płynne prowadzenie biznesu.