Wraz z szybkim wzrostem sprzedaży w sklepach internetowych rośnie również zainteresowanie usługami sprawdzonych kurierów. Z drugiej strony i klienci i firmy kurierskie stale poszukują takich form wysyłania i doręczania, by dopasować się do potrzeb oraz ułatwić funkcjonowanie. Dlatego właśnie coraz chętniej korzystamy z takich miejsc, w których możemy nadać i odebrać paczkę bez konieczności oczekiwania na kuriera. Taka opcja sprawia, że oszczędzamy czas i nerwy, a sama wizyta w sklepie, na poczcie czy w paczkomacie doskonale wpisuje się w tempo życia współczesnego człowieka. Uruchomione przez Pointpack.pl automaty nadawczo-odbiorcze oraz dodatkowa obsługa przy ladzie popularniej sieci Żabka cieszy się tak dużym powodzeniem, że firma zamierza rozszerzyć działalność o dodatkowe 17 tysięcy lokalizacji w Polsce do 2020. Warto zauważyć, że obecnie funkcjonuje 21 tysięcy miejsc.

Możliwość odbioru przesyłki w punkcie jest bardzo wygodna i dla kurierów, ponieważ oszczędzają oni czas i dla kilerów, ponieważ mogą oni odebrać paczkę z wybranego przez siebie miejsca na przykład przy okazji robienia zakupów. Rosnące zainteresowanie tą formą doręczania paczek ze sklepów internetowych oraz wzrost udziału branży e-commerce jest związany także z zakazem handlu w niedziele i zmianami w przyzwyczajeniach Polaków. Pointpack współpracuje z wieloma firmami kurierskimi i stale udoskonala procesy obsługi klienta na przykład poprzez integrację terminala płatniczego i kasy. W większych sklepach pojawiają się niezwykle popularne automaty kurierskie. Co istotne, z różnych opcji proponowanych przez Pointpack może korzystać wielu przewoźników, a to przyciąga nowych klientów. Sam sklep, stając się punktem odbioru przesyłek, zyskuje nowych klientów oraz wzmacnia przywiązanie obecnych. Ta relacja wiązana jest atrakcyjna dla każdego i szacuje się, że to właśnie ten rodzaj odbierania i doręczania przesyłek będzie się rozwijać najprężniej.