Już w tym roku PKN Orlen i Ruch planują otworzyć punkty sprzedaży detalicznej. Ma ich być 40 i będą się nazywać Orlen w Ruchu. Koncern zamierza przeznaczyć na rozwój handlu detalicznego do 2030 aż 11 mld zł.

Z roku na roku punktów Orlen w Ruchu ma być coraz więcej. Docelowo ma mapie Polski znajdziemy ich 900. Specjaliści podkreślają, że to właśnie handel detaliczny jest dla koncernu ważnym źródłem dochodów, który z roku na rok osiąga coraz lepsze wyniki. Co za tym idzie, Orlen zamierza również zainwestować w usługi kurierskie. Już w 2021 powstanie 5,5 tysięcy punktów odbioru paczek, a przez kolejne pięć lat ta liczba może się nawet podwoić. Poza punktami koncern zamierza postawić w tym roku 500 automatów. Tu też zapowiadany jest stopniowy wzrost. Za dwa lata w Polsce ma być ich 2000, a docelowo Orlen chce ich mieć około 10 tysięcy.

Handel detaliczny w punktach Orlen w Ruchu będzie się opierał na innym modelu sprzedaży. W oderwaniu od stacji powstaną punkty z gastronomią, prasą i drobnymi produktami. Takie inwestycje odpowiadają na trendy sprzedażowe i potrzeby klientów.