Zakaz handlu w niedziele i różnego rodzaju restrykcje z tym związane nie do końca ograniczały działalność kurierów. Siedmiodniowy tydzień pracy w branży jednak dopiero niedawno stał się faktem.

Od dłuższego czasu popularne firmy kurierskie takie jak na przykład FedEx wprowadziły sześciogodzinny tydzień pracy. Było to związane ze wzmożoną ilością przesyłek a także z brakami kadrowymi. W praktyce okazało się bowiem, że przewoźnicy nie radzą sobie ze wzmożonym ruchem w sektorze e-commerce, co przełożyło się również na ilość nadawanych paczek. O ile sześciogodzinny tydzień pracy w Polsce staje się faktem, to w Stanach Zjednoczonych już z początkiem 2020 roku zostaną wprowadzone dostawy również w niedziele. Będą one początkowo dedykowane mieszkańcom większych metropolii. Ten trend nie tylko w Ameryce jest związany z naciskiem branży e-commerce, która szacuje, ze przez kolejne lata ilość paczek nadawanych przez sklepy internetowe się podwoi. Siódmy dzień roboczy w praktyce będzie tańszym rozwiązaniem niż rozbudowa infrastruktury i inwestycje w transport. Poza tym, FedEx zamierza zrezygnować z podwykonawców.

Sprawdź, jak tanio wysyłać z FedEx