Sieć Żabka dość prężenie rozwija się jako nowoczesne i dostępne dla klientów punkty pocztowe. Poza tym trwają również prace nad zautomatyzowanym systemem nadawania i odbierania przesyłek kurierskich w sklepach. Obecnie nie wiadomo jeszcze, jak dokładnie to rozwiązanie będzie wyglądać. Jego głównym zadaniem ma być rozładowane wzmożonego ruchu przesyłek kurierskich przed Świętami Bożego Narodzenia, dlatego zakłada się, że system ruszy jeszcze w tym roku.

Automaty do nadawania i odbierania przesyłek mają być dopasowane do wielkości i specyfiki sklepów sieci Żabka. Takie rozwiązanie z pewnością pomoże uporać się z paczkami, które codziennie przez placówki przechodzą oraz pozwoli efektywne zarządzać transportem. Z założenia automaty mają usprawnić obsługę klientów bez konieczności angażowania w nadawanie i odbieranie paczek sprzedawców. Punkty click&collect sprawdzą się szczególnie w godzinach szczytu a także w sezonach, gdy przesyłek nadajemy i odbieramy zdecydowanie więcej. Automat może wyglądać jak szafa ze skrytkami, z których klient może korzystać samodzielnie. Oczywiście będzie mógł także liczyć na pomoc sprzedawców. W przypadku tych niewielkich sklepów najważniejszym aspektem staje się jednak to, gdzie należy umieścić urządzenie oraz jakie powinno ono mieć wymiary, by po prostu być funkcjonalne. Poza tym warto zwrócić uwagę, że dzięki własnym automatom Żabce może się udać stworzenie własnych procedur, integracja systemów kasowych, terminali płatniczych i kas fiskalnych, co skróci czas nadawania i odbierania paczek w sklepie.