Części samochodowe w przesyłkach kurierskich pojawiają się bardzo często. To dość problematyczny ładunek ze względu na kształt, wagę, wielkość oraz występowanie w niektórych płynów eksploatacyjnych. Dlatego właśnie kurierzy przykładają szczególną uwagę do tego, by paczki z częściami samochodowymi przewozić z dużą starannością, a klientów obowiązują konkretne zasady pakowania i oznaczania przesyłek.

Jak zapakować opony kurierem DB Schenker?

Najczęściej osoby prywatne, mechanicy oraz właściciele zakładów wulkanizacyjnych czy też sklepy wysyłają opony. Wynika to przede wszystkim z sezonowości konkretnych zestawów oraz faktu, że ta część ulega dość dużemu zniszczeniu podczas eksploatacji. Kurier DB Schenker publikuje konkretne wytyczne, według których należy zapakować przesyłkę z oponami, by dotarła ona do odbiorcy w nienaruszonym stanie. Przede wszystkim przewoźnik przyjmie tylko taką paczkę, która składa się maksymalnie z dwóch złączonych opon. Jedna z nich może mieć co najwyżej 0,1 m³ i ważyć więcej niż 15kg. Zestaw powinien być również owinięty folią stretch lub szczelnym workiem foliowym, który następnie jest zaklejony taśmą.

Przykład dobrze zapakowanej przesyłki z oponami DB Schenker:

prawidłowo zapakowana opona db schenker

Kurier DB Schenker nie przewiezie natomiast opon, które są nadane „luzem” lub też połączone za pomocą taśmy. Poza tym opony, które przekraczają zalecany maksymalny wymiar lub wagę, muszą być transportowane jako przesyłka drobnicowa – czyli najczęściej na palecie. W ten sam sposób należy nadać również zestaw składający się z większej ilości opon niż wymagane dwie.

Przykład, jak nie należy pakować opon:

źle zapakowana opona db schenker

 

Sprawdź oferty brokerów i wysyłaj tanio.