Nowe połączenie kolejowe z Chin do Polski wykorzystuje kolej szerokotorową i dociera z Xi’an w środkowo-wschodnich regionach Państwa Środka do Sławkowa. Cała trasa zajmuje mu 12 dni i jest określana mianem Nowego Jedwabnego Szlaku, który ma wzmocnić relacje handlowe między państwami.

Choć od lat kolej łączy Polskę i Chiny, to nowe połączenie staje się najszybszą alternatywą i nie wymaga przeładunku na granicy. Pociągi będą wyruszać z Xi’an – ważnego centrum przemysłowego, które od wieku jest istotnym punktem handlu na mapie. Dojeżdża na granicę chińsko-kazachską i tam towary zostają załadowane na kolej szerokotorową o rozstawie szyn 1,52 metra. Po 12 dniach dociera do Hrubieszowa na granicy polsko-ukraińskiej. W przeciwieństwie do innych połączeń w tym wypadku ładunek nie musi być przeładowywany do pociągów o innym rozstawie szyn i kontynuuje podróż dalej linią nr 65. W efekcie nowe rozwiązanie staje się najdłuższą kolejową linią szerokotorową, która kończy się w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim w pobliżu Katowic. To doskonała baza, w której dystrybuuje się towary zarówno na polski, jak i na europejski rynek.

Pociąg z Chin do Polski pokonuje 9477 km i pierwszy, który dotarł do Sławkowa, przywiózł 45 kontenerów. Najważniejszą zaletą szerokotorowej linii LHS jest brak konieczności przeładowywania towarów na granicy Unii Europejskiej, a także możliwość przewozu najdłuższych pociągów kontenerowych w Europie, które mogą osiągać długość nawet 950 m. Poza tym warto pamiętać, że to połączenie wykorzystuje potencjał „Euroterminala Sławków”.