Nowa strategia rozwoju Poczty Polskiej na lata 2020-2024 zakłada przede wszystkim budowę dużej sieci automatów paczkowych. Już na starcie staną się one bardzo dużą konkurencją dla popularnego InPostu. Nowa inwestycja monopolisty ma się nazywać Smartbox.

W ciągu dwóch najbliższych lat Poczta Polska planuje rozlokować w kraju 4 tysiące automatów paczkowych. W ten sposób powstanie cała sieć paczkomatów, które staną w sklepach, galeriach handlowych, a także w lokalizacjach zewnętrznych. Tu najczęściej wymienia się tereny przy sklepach sieci Biedronka, Carrefour czy Żabka oraz stacje benzynowe. Automaty pojawią się także na wybranych dworcach autobusowych i kolejowych oraz w samych placówkach. O skali inwestycji może świadczyć to, że obecnie Poczta posiada tylko 200 paczkomatów.

Inwestycja w paczkomaty jest z jednej strony odpowiedzią na potrzeby klientów, którzy chętnie korzystają z automatów. Poczta Polska rejestruje również stały wzrost ilości paczek i przesyłek kurierskich, jakie dostarcza. W ubiegłym roku wyniósł on 18,6%. Przychody z tej działalności określane są na poziomie 1,05 mld złotych. Specjaliści zauważyli również, że największym wzrost w zakresie obsługi paczek i przesyłek kurierskich jest w punktach odbioru zarówno pocztowych, jak i partnerskich. Pocztowa sieć click&collect stała się więc strzałem w dziesiątkę i podstawą do tworzenia nowej strategii. Paczki można obecnie odbierać w dwunastu tysiącach punktów – w Żabkach, na stacjach PKN Orlen oraz w kioskach i salonikach prasowych Ruchu. Za dwa lata listę uzupełniają nowe Smartboxy.

Sprawdź ofertę Poczty Polskiej