Nabiera rozpędu inwestycja Poczty Polskiej w sieć paczkomatów. Już niebawem na mapie kraju pojawi się dwa tysiące automatów, a spora część z nich – aż 750 maszyn stanie przy sklepach sieci Biedronka. Monopolista na rynku przesyłek właśnie podpisał umowę z konsorcjum P2A Box i Pakpobox na dostawę automatów paczkowych. Na ten cel poczta przeznacza około 300 mln zł, a tym samym będzie mogła rozwijać własną sieć zewnętrznych maszyn w partnerstwie strategicznym ze spółką Jeronimo Martins Polska, właścicielem sieci sklepów Biedronka.

W pierwszej połowie przyszłego roku przy dyskontach portugalskiego operatora pojawi się co najmniej 750 zewnętrznych automatów Poczty Polskiej. Strategiczne lokalizacje mają być atrakcyjne dla klientów i dadzą im możliwość nadawania i odbierania przesyłek przy okazji robienia zakupów. Do tej pory Poczta Polska korzystała z naszym Swipbox, które działały w Biedronkach i w placówkach. Znajdowały się one wewnątrz sklepów lub innych obiektów. W związku z dynamicznym rozwojem oraz działaniami konkurencji Poczta postanowiła samodzielnie stworzyć konkurencję dla InPostu, Allegro czy Orlenu i inwestuje we własne automaty, a tym samym nie będzie zmuszona do współpracy z zewnętrznymi firmami. Niewątpliwie zmiana w podejściu do inwestycji wiążą się z dużą konkurencją na rynku oraz z zauważalnym rozwojem sektora e-commerce. Zakłada się, że rynek paczkowy będzie stale rósł i ma zdecydowanie lepsze perspektywy niż branża przesyłek listowych.

Maszyny Poczty Polskiej na rynku pojawiają się pod marką Pocztex Automat. Będą wyposażone w ekran dotykowy oraz terminal płatniczy. Dzięki temu będzie można zapłacić kartą płatniczą lub BLIKiem przy nadawaniu przesyłek lub odbiorze przesyłek pobraniowych. Poza tym pojawią się też ułatwienie dla klientów o specjalnych potrzebach. Osoby niewidome i niedowidzące będą mogły skorzystać ze specjalnej klawiatury. Sprawdzać się również może obsługa głosowa. Automaty z pewnością uzupełnią ofertę poczty. Obecnie można korzystać z 17 tysięcy punktów odbioru przesyłek między innymi w sklepach Biedronka, Żabka, na Orlen, w Ruchu, Delikatesach Centrum, Lewiatanie, Abc i oczywiście w placówkach pocztowych. Do końca przyszłego roku ich liczba się zwiększy do 20 tysięcy.

Sprawdź ofertę Poczty Polskiej!