W ubiegłym roku operatorzy rynku KEP – czyli przesyłki kurierskie, ekspresowe i paczkowe obsłużyli ponad 476 miliona paczek o prognozowanej wartości 850 miliona złotych. Ten stały wzrost związany jest na przykład z rozwojem branży e-commerce, a także ze zmianą nawyków konsumenckich oraz zakazem handlu w niedziele.

Szacuje się, że rynek KEP dalej będzie się dynamicznie rozwijać, a w 2013 roku może osiągnąć poziom około 12 mld zł. T oznacza wzrost o blisko 50% w porównaniu do wyników z ubiegłego roku. Oczywiście w stosunku do rynku europejskiego polski sektor generuje zaledwie 3% wartości. Takie dane znaleźć można w najnowszym raporcie Poczty Polskiej „Rozwój rynku przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych (KEP) w Polsce od 2014 r. do 2023 r.”. Wskazuje on, że w ubiegłym roku operatorzy KEP przewieźli ponad 476 mln paczek. To stanowi wzrost o 75% w stosunku do 2014 roku. Obecnie wartość rynku wynosi 6,95 mld zł, co jest większe o 60% od poziomu sprzed czterech lat. Prognozowane na 2023 ilości i wartości przesyłek mają być ponad dwa razy większe niż w 2017 roku. Rocznie wzrost wyniesie 11%.

Dynamicznie rozwijający się rynek KEP doskonale odpowiada na zmiany na rynku. Klienci indywidualni i mniejsze oraz większe firmy wykorzystują najnowsze technologie oraz internet w codziennych działaniach. To się przekłada na zachowania konsumenckie oraz współpracę biznesową. Istotnym elementem stają się więc usługi KEP. Rośnie zainteresowanie e-zakupami, a tym samym ilość przesyłek kurierskich, jakie codziennie trafiają do odbiorców. Poza elektroniką, książkami czy też ubraniami coraz częściej kupujemy leki, żywność, artykuły budowlane. Do tych specjalistycznych produktów usługi dostosowują również operatorzy KEP.